De opdracht

Bij de proftaak ‘Branding Experience’ leer je, binnen een projectgroep, een bestaande band of act te ‘branden’, en vanuit die ‘branding’ verschillende mediaproducten te maken, waaronder een voor de opdrachtgever beheerbare website. Je doorloopt daarbij op een UCD-manier een cyclus analyse – ontwerp – realisatie.

Uitwerking

We zijn eerst gaan onderzoeken wie Anne van Damme precies is en hoe zij wil dat haar doelgroep haar ziet. Ook zijn we de doelgroep erg duidelijk gaan vaststellen.

Omdat we haar moeten branden zijn we een logo gaan ontwerpen. Hieronder staan een aantal schetsen die ik heb gemaakt voor het logo van Anne van Damme.

Logo

schets1 schets2 schets3 schets4

Na de schetsen gemaakt te hebben en met Anne van Damme besproken hebben hebben we ervoor gekozen om 2 scheten uit te werken. Dit heeft deze logo's opgeleverd.

Brandguide

Om richtlijnen op te stellen voor een huisstijl die wordt doorgetrokken in haar social media en website hebben we een brandguide gemaakt, hierin staan bijvoorbeeld richtlijnen over het gebruik van het logo. Achterin de brandguide staan ook de campagnes voor het creëren van awareness uitgewert.

Bekijk brandguide